Op zeventienjarige leeftijd al eigenaar
Ramona’s start als onderneemster is opvallend vroeg. Zij nam de bruidsmodewinkel al over op zeventienjarige leeftijd. Dit is bijzonder omdat veel mensen pas veel later de kans krijgen om zo’n grote verantwoordelijkheid te nemen. Ramona was nog maar een tiener toen ze het familiebedrijf mocht gaan leiden. Het vertrouwen dat ze kreeg en de stap die ze durfde te zetten, hebben veel invloed gehad op haar verdere loopbaan. Door al vanaf jonge leeftijd in deze rol te staan, heeft Ramona enorm veel ervaring in het vak kunnen opbouwen. Inmiddels is ze zelf het gezicht van het bedrijf en weten veel mensen haar naam in verband te brengen met bruidsmode in Nederland.
Van koffiemeisje tot eigenaresse
Haar carrière begon niet in een kantoor, maar gewoon in de winkel als koffiemeisje en styliste. Op jonge leeftijd leerde Ramona de zaak stap voor stap kennen. Ze wist al vroeg dat ze verder wilde groeien. Dat gebeurde snel, want op haar zeventiende nam ze het familiebedrijf officieel over. Sindsdien werkt ze hard om haar droom waar te maken: een plek waar toekomstige bruiden zich een prinses kunnen voelen. Door alles zelf te ervaren binnen het bedrijf, weet Ramona precies wat de klant belangrijk vindt. De combinatie van jong starten en eigen ervaring maakt haar leiding uniek.
Groeien naar een succesvolle ondernemer
Door haar vroege start en enorme inzet is Ramona nu een voorbeeld voor veel ondernemers. Ze heeft het bedrijf Koonings flink laten groeien, met vandaag de dag de grootste bruidsmodewinkel ter wereld. In 2018 opende ze een enorme uitbreiding van maar liefst 11.000 vierkante meter. Dit laat zien dat visie, durf en inzet kunnen leiden tot iets groots, zeker als je er al jong aan begint. Ramona laat zien dat leeftijd niet altijd iets hoeft te zeggen over kunnen, als je maar bereid bent te leren en te werken.
Inspiratie voor anderen in de modewereld
Het verhaal van Ramona is niet alleen bijzonder vanwege haar leeftijd. Ze heeft een nieuwe standaard gezet in de bruidsmode door creatieve keuzes en het geloven in eigen kunnen. Steeds meer jonge mensen zien in haar een voorbeeld van hoe je met doorzettingsvermogen en passie ver kunt komen. Ramona wil met haar werk laten zien dat een sprookjesbruiloft voor iedereen mogelijk kan zijn. Dit doet ze met haar team, dat zij vanaf jonge leeftijd heeft opgebouwd en aangestuurd. De groei van haar bedrijf en haar persoonlijke ontwikkeling lopen sinds haar tienertijd hand in hand. Nu is Ramona uitgegroeid tot een bekend persoon binnen en buiten Nederland.
Meest gestelde vragen over Ramona Koonings en haar leeftijd
-
Hoe oud was Ramona Koonings toen ze het bedrijf overnam? Ramona Koonings nam de winkel over toen ze pas zeventien jaar oud was. Ze was toen dus nog erg jong om zo’n grote sprong te wagen.
-
Wat doet Ramona Koonings nu? Op dit moment is Ramona Koonings nog steeds eigenaresse en het gezicht van de bruidsmodezaak Koonings. Ze blijft haar bedrijf verder ontwikkelen en uitbreiden.
-
Waarom is Ramona Koonings zo bekend? Ramona Koonings is vooral bekend omdat ze van jongs af aan een groot bedrijf leidt en omdat haar winkel de grootste bruidsmodezaak ter wereld is geworden.
-
Wat maakt het verhaal van Ramona Koonings bijzonder? Het bijzondere aan Ramona is dat ze als tiener al begon met ondernemen en zichzelf steeds verder heeft ontwikkeld tot een succesvolle en bekende zakenvrouw in Nederland.


